Louise Rønde Olesen: Tid til sommerstatus?

 

LRLouise Rønde Olesen: Tid til sommerstatus?

www.louiseronde.com

Af Louise Rønde Olesen

Det er lørdag morgen – eller nærmere formiddag. Klokken har passeret 10, og jeg sidder på en sten på stranden og kigger ud over havet. Bølgerne ruller lige så stille ind i strandkanten. Jeg nyder hvert minut, hvert sekund på min sten efter den daglige svømmetur. Jeg lytter til den blide lyd fra havets bølger, duften af hav og strand fylder hele kroppen. Mit fokus er på mine sanser og mine omgivelser. I dag startede mine tanker dog med fokus på fremtiden. På mandag kalder hverdagen igen. En skøn ferie med familien er slut og noget nyt starter. Hverdagen, hvor arbejde, madpakker og møder fylder kalenderen op.

Lidt som nytår
Sommeren er for mig et afbræk i hverdagen, som giver stof til eftertanke. Lidt som nytår. Det er tid til at gøre status over livet og over de mål, som jeg satte mig ved nytåret. Er eksisterende mål nået? Skal eksisterende mål justeres? Hvilke mål ønsker jeg at nå inden årets udgang? At sætte mål og delmål samt lægge en plan for, hvordan disse mål kan nås er en del af mit sommer-statusforløb.

Balance i livet er en vigtig ting for mig. Den balance, som støtter mine værdier. Grunden til, at det er godt at gøre status et par gange om året er, at forandringer er en naturlig del af livet. Alt forandrer sig – relationer, arbejdssituation, tankemønstre etc. For at følge med min egen udvikling og bibeholde min balance, er det godt at gøre status løbende gennem året. Status hjælper mig med at holde fokus på mine mål.

Guiden til at nå dine mål for resten af året
Dit mål skal være positivt samt realistisk. Du skal være meget motiveret for at nå det, hvis ikke du er top motiveret – så drop det!
1.                   Brainstorm på, hvilke mål du ønsker at nå inden årets udgang.
2.                   Prioritér det vigtigste mål for dig. Start med ét mål, så du kan holde fokus. Ofte vil det smitte af på andre mål.
3.                   Lav en liste over, hvilke tiltag du kan gøre for at nå dit mål. Vær så specifik som mulig, og hav så mange trin med, som du kan. Jo mindre stykker målet er delt op i jo større sandsynlighed er der for at nå hele vejen til målet. Sæt det op som eksempelvis dagsmål eller ugemål.

For at kunne bevare fokus på dit mål, så vil jeg anbefale dig at:

1.                   Købe en dagbog, hvor du noterer dine refleksioner. Både de positive og de negative.
2.                   Skrive dine mål og delmål ned. Hæng dem et synligt sted. Evt. på køleskabet.
3.                   Dele dine målsætninger med dine omgivelser. Det hjælper ofte at sige det højt.
4.                   Finde personer, der kan støtte dig på din vej mod målet.

Husk at fejre dine succeser – både på vej mod målet, og når målet er nået

God fornøjelseKvindetidskort1

Skriv din egen kommentar

*

Kvindetid artikler
Slip kreativiteten løs med keramik

Slip kreativiteten løs med keramik

Keramik er i dag en populær beskæftigelse indenfor den kreative verden, da du både kan blive udfordret, udviklet og styrke i din kreativitet. Stentøjsler er en af mest populære lertyper, der findes på markedet. Det er en populær lertype, da stentøjsler har et højt smeltepunkt og kan brændes ved 1200-1300 grader.

Yarno lader dig aldrig gå ned på kvalitetsgarn

Yarno lader dig aldrig gå ned på kvalitetsgarn

Dette indhold er sponsoreret Under coronapandemien har mange fået øjnene op for eller genfundet tiden og glæden ved at hækle og strikke. Det er en hobby, du kan hygge dig med, både alene og i selskab med andre; hvor langt de er kommet med deres projekter, eller hvilken ny teknik de benytter sig af er […]

En guide til et nemmere hårstyling, når frisøren holder lukket

En guide til et nemmere hårstyling, når frisøren holder lukket

Dette indhold er sponsoreret. Når du plejer en borger, er plejen ofte tæt forbundet med tøjvalget. Grundet restriktionerne holder frisørerne lukket, hvilket gør, at frisøren heller ikke kan komme ud på plejehjemmet. Borgerne, måske især damerne, holder af deres frisørtider, og er ikke den største fan af situationen. Du forsøger derfor at opretholde en flot […]

Astrologi artikler
Gaveideer til de 12 stjernetegn, lad dig inspirere.

Gaveideer til de 12 stjernetegn, lad dig inspirere.

Få inspiration til julegaverne her, hvad giver du til din søster født i Løven eller din mand født i Tyren.

Årshoroskoper 2019 – hvad har du i vente?

Årshoroskoper 2019 – hvad har du i vente?

Året 2017 starter med en del stress. Der er trang til oprør, frihedskampe og uro i det hele taget. Nu kan du læse dit årshoroskop og se, hvad du har i vente i 2017.

Christiane Schaumburg-Müller hos clairvoyant

Christiane Schaumburg-Müller hos clairvoyant

Det var ikke hokuspokus. Det var følelser, og det handlede om mig. Lykke sagde alt det, jeg egentlig allerede vidste inderst inde, men guderne skal vide, hvor meget det gør at høre et andet menneske sige det, du tænker. Det giver en samhørighed, og vinduet er nu åbent for gensidig dialog.

Fik du læst disse?
Lise Møller: Frygt – ingen adgang

Lise Møller: Frygt – ingen adgang

I min årelange jagt efter den perfekte krop, den perfekte mand, det perfekte liv, det perfekte job er jeg løbet fra min base! Mit fundament af kærlighed, eftertænksomhed og ro har ikke kunnet følge med. Mit fundament, som er ved at gå til i Københavns konstante støj, fest og sociale liv.

Tid til selvforkælelse?

Tid til selvforkælelse?

Desværre, er vi mange kvinder, som faktisk helt glemmer at forkæle os selv, fordi vores hverdage er fyldt med ærinder, børn, job og huslige pligter

Majken Matzau: Stressfri på 3 uger – NOT

Majken Matzau: Stressfri på 3 uger – NOT

I den seneste uge har psykiateren Lars Akerlund udtalt, at stresssygemeldte skal tilbage på jobbet efter 3 ugers sygemelding, da de sygemeldte ikke får det bedre under sygemeldingen.

Lad mig med det samme slå helt fast: En stresssygemelding på 3 uger er alt, alt for kort tid, med mindre man har sygemeldt, FØR stressen har udartet sig til et reelt kollaps.